Projekt 2023

NAUKA JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

Oprócz nauki zawodu, uczennice odbywające praktyki w Maladze mają też szansę bliżej poznać kulturę tego niesamowitego kraju oraz poznać podstawy języka hiszpańskiego. Dzięki dziesięciogodzinnemu kursowi językowemu uczennice poznają podstawowe wyrażenia przydatne na co dzień i od razu wykorzystują je w praktyce. Pierwszy blok zajęć językowych z panią Martyną rozpoczął się tradycyjnie w sali lekcyjnej, jednak szybko zajęcia przeniosły się na uliczki Malagi, gdzie dziewczyny miały do wykonania grę miejską. Jak widać po zdjęciach, wszystkim taka forma nauki bardzo przypadła do gustu. Drugi blok zajęć (prowadzony przez panią Asię) też przyniósł niespodzianki. Tym razem uczennice wykorzystały swoje świeżo nabyte umiejętności w restauracji, gdzie samodzielnie zamawiały tradycyjny hiszpański deser, czyli churros. Trzecie zajęcia natomiast zakończyły się wizytą w Museo de Malaga.


15 uczennic naszej szkoły odbywa obecnie praktyki zawodowe w słonecznej Maladze na południu Hiszpanii. Są to osoby kształcące się w zawodach technik reklamy, technik przemysłu mody oraz technik żywienia i usług gastronomicznych. Poniżej przedstawiamy kilka zdjęć, abyście sami mogli zobaczyć jak radzą sobie nasze dziewczyny.


FLAMENCO, MORZE I GÓRY – POZNAJEMY KULTURĘ HISZPAŃSKĄ

Po pierwszym tygodniu praktyk przyszedł czas na bliższe poznanie kultury hiszpańskiej. Nasz pełen wrażeń weekend rozpoczęłyśmy w piątkowy wieczór rytmami flamenco. Tego dnia miałyśmy możliwość na żywo podziwiać spektakl będący połączeniem tradycyjnego śpiewu, muzyki i ognistego tańca flamenco w lokalu El Gallo Ronco.

W sobotni poranek udałyśmy się na nasz pierwszy wyjazd edukacyjny do miejscowości Nerja, położonej ok. godzinę drogi od Malagi. Malownicze miasteczko na wybrzeżu Costa del Sol zachwyciło nas swoimi urokliwymi plażami ukrytymi pomiędzy klifami oraz klimatycznymi uliczkami. Na naszej mapie zwiedzania nie zabrakło również licznych punktów widokowych, wśród których najbardziej zachwycił nas Balcon de Europa (Balkon Europy), gdzie sfotografowałyśmy się w towarzystwie króla Alfonsa XII.

Niedziela przywitała nas piękną słoneczną pogodą, więc udałyśmy się do jednego z najbardziej imponujących miejsc w Hiszpanii – miasteczka Ronda. Oczarowało nas ono niesamowitą lokalizacją na skraju szerokiego kanionu El Tajo de Ronda, przez który rozciąga się majestatyczny most Puente Nuevo, łączący obie części miasta. W drodze powrotnej odwiedziłyśmy miasteczko Setenil de las Bodegas, nazywanie również miasteczkiem w skale, ze względu na niespotykany widok domów „wtopionych” w skały.


Przygotowania do praktyk zawodowych – I mobilność.

Przygotowania do praktyk zawodowych w Hiszpanii już na ostatniej prostej! Tuż przed wakacjami, 19 czerwca, uczniowie przygotowujący się do praktyk zawodowych w Hiszpanii odbyli rozmowy online z koordynatorem praktyk w kraju goszczącym. Indywidualne rozmowy przez komunikator skype odbyły się w języku angielskim, a ich celem było zapoznanie uczestników z koordynatorem oraz przedstawienie własnych preferencji, tak aby dobór miejsca praktyk był zgodny z ich profilem nauki. Uczniowie mieli również możliwość sprawdzenia swoich sił w języku hiszpańskim.

 


 

ZAJĘCIA KULTUROWE – I MOBILNOŚĆ

 

W maju rozpoczęły się także zajęcia kulturowe dla uczniów I mobilności. Głównym założeniem zajęć było poznanie kultury i obyczajów Hiszpanii, jej zróżnicowania, a także rozwijanie postaw tolerancji dla innych kultur. Podsumowaniem zajęć kulturowych było spotkanie poświęcone tradycyjnej kuchni hiszpańskiej. Uczestnicy mobilności mieli okazję samodzielnie przygotować typowe przekąski regionu Andaluzji, poznać nowe smaki i odczuć atmosferę hiszpańskiej sjesty J. Zajęcia prowadzone były przez panią Monikę Dudek.

 


 

ZAJĘCIA JĘZYKOWE – I MOBILNOŚĆ

 

W maju ruszyły również zajęcia językowe przygotowujące uczniów I mobilności do wyjazdu na praktyki zawodowe w Hiszpanii. Zajęcia były prowadzone pod kierunkiem pani Anny Pawelec. Podczas zajęć uczniowie ćwiczyli swoje umiejętności komunikacyjne, tak aby móc swobodnie porozumiewać się w czasie wyjazdu. Nie zabrakło również słownictwa branżowego, które będzie niezbędne w trakcie komunikacji z pracodawcami i współpracownikami. Na początku uczniowie wykonali English Placement Test na platformie OLS. Test ten określił poziom znajomości języka angielskiego poszczególnych uczestników mobilności. Potwierdzeniem tego jest uzyskany przez uczniów certyfikat.


 

Przygotowania do wyjazdu na praktyki rozpoczęte!

Pierwsza 15 osobowa grupa uczniów I mobilności rozpoczęła przygotowania do wyjazdu na praktyki zawodowe do Hiszpanii. Są to uczniowie z zawodów: Technik reklamy, Technik żywienia i usług gastronomicznych oraz Technik przemysłu mody.

6 maja odbyły się zajęcia pedagogiczne pod kierunkiem psychologa szkolnego p. Joanny Cudziło-Gil. Zajęcia prowadzone były w formie warsztatowej. Uczniowie mieli możliwość zapoznać się z osobami z grupy.

Przed nimi jeszcze zajęcia kulturowe i pedagogiczne, które będą odbywać się sukcesywnie w maju oraz czerwcu.

 

 


SPOTKANIE INFORMACYJNE Z RODZICAMI

 

Dnia 25 kwietnia 2024r. odbyło się spotkanie informacyjne z rodzicami uczniów zakwalifikowanych do projektu - I i II mobilności. Na spotkaniu koordynatorzy przedstawili rodzicom prezentację Power Point, w której zawarte zostały najważniejsze informacje dotyczące projektu: cele, źródło finansowania, plan działań oraz zagranicznego partnera projektu - firmę Euromind. Omówione zostały kwestie formalne, a także przekazano informacje na temat niezbędnych dokumentów potrzebnych do udziału w mobilności. Ponadto rodzice zostali zapoznani z harmonogramem zajęć przygotowujących do wyjazdu. Po spotkaniu ogólnym opiekunowie mieli możliwość indywidualnie porozmawiać z koordynatorami.


 

OGŁOSZENIE WYNIKÓW REKRUTACJI

 

Uczniowie, którzy przystąpili do rekrutacji w projekcie „Lepsza przyszłość z europejskimi praktykami” wzięli udział w spotkaniu, na którym Dyrektor Szkoły Adam Balicki podał wyniki rekrutacji i ogłosił listę główną oraz rezerwową. Na zebraniu obecni byli również koordynatorzy projektu oraz członkowie Komisji Rekrutacyjnej.

Do rekrutacji przystąpiło 60 uczniów: 54 z Technikum oraz 6 ze Szkoły Branżowej I Stopnia. Na liście głównej znalazło się 30 uczniów: 28 z Technikum i 2 ze Szkoły Branżowej I Stopnia. Pozostałe osoby, które zgłosiły chęć udziału w projekcie, a nie znalazły się na liście głównej, zostały umieszczone na liście rezerwowej.

Uczniowie zakwalifikowani do projektu w przyszłym roku szkolnym wyjadą na 3-tygodniowe praktyki zawodowe do Hiszpanii lub Portugalii, ale jeszcze w tym roku szkolnym rozpoczną zajęcia przygotowujące: kulturowe, pedagogiczne i językowe.

 


 

OGŁOSZENIE O NABORZE UCZESTNIKÓW DO PROJEKTU „Lepsza przyszłość z europejskimi praktykami”

 

Informujemy, że rozpoczynamy rekrutację do kolejnego projektu realizowanego w naszej szkole. Projekt „Lepsza przyszłość z europejskimi praktykami” nr 2023-1-PL01-KA122-VET-000139243 realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027, projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” na zasadach Programu Erasmus+.

Projekt skierowany jest do uczniów klas III Technikum kształcących się w jednym z zawodów: technik żywienia i usług gastronomicznych, technik usług kelnerskich, technik usług fryzjerskich, technik przemysłu mody, technik obsługi turystycznej, technik hotelarstwa, technik handlowiec, technik reklamy, technik mechanik oraz uczniów klas II Branżowej Szkoły I stopnia kształcących się w zawodzie kucharz lub fryzjer.

W ramach projektu uczniowie odbędą 3-tygodniowe praktyki zawodowe w Hiszpanii lub Portugalii. Przed wyjazdem uczestnicy wezmą udział w działaniach przygotowujących obejmujących 20 godzin zajęć języka angielskiego zawodowego z elementami języka hiszpańskiego/portugalskiego, 10 godzin zajęć pedagogicznych oraz 10 godzin zajęć kulturowych.

Maksymalna ilość uczestników to 30 uczniów podzielonych na 2 grupy 15-osobowe.

Zainteresowanych uczniów prosimy o zapoznanie się z regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie umieszczonym na stronie internetowej szkoły oraz czytelne wypełnienie formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami. Wypełnione dokumenty należy składać w bibliotece szkolnej w terminie od 28 lutego 2024 r. do 15 marca 2024 r. w godzinach 8.00-14.00.

Dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy projektu: pani Anna Chwedyk i pani Anna Pawelec.

Pliki do pobrania